جاده های مازندران باز است/ انجام برفروبی در ۲۲۵ کیلومتر

جاده های مازندران باز است/ انجام برفروبی در ۲۲۵ کیلومتر

عباسعلی نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به ورود توده هوای سرد به کشور در طی ۲۴ ساعت گذشته و بارش برف در محورهای کوهستانی استان ۲۲۵ کیلومتر از محورهای کوهستانی اصلی و شریانی استان توسط راهداران با ۸۵۰ تن نمک برفروبی شد.

وی افزود: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و کاهش دما در ساعات گذشته، اکیپ‌های راهداری در محورهای کوهستانی مستقر و مشغول به انجام عملیات راهداری زمستانی شدند که طی ۲۴ ساعت گذشته در محور سوادکوه - ۶۸ کیلومتر از شیرگاه تا گدوک و با ۲۳۰ تن نمک، محور کندوان -۳۰ کیلومتر از تونل کندوان تا دوزبن با ۳۰۰ تن نمک، محور هراز -۶۰ کیلومتر حد فاصل امامزاده هاشم تا گزنک ۱۱۰ تن نمک، محور ارتباطی ساری _ کیاسر حدفاصل اسکارد تا سه راهی فولاد محله به طول ۶۰ کیلومتر با ۲۱۰ تن نمک برفروبی و نمک پاشی شد.

نجفی گفت: این اداره کل به منظور حفظ ایمنی جاده‌ها و تردد روان وسایل نقلیه و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی با کلیه امکانات و اکیپ‌های راهداری خود آمادگی کامل برای عملیات راهداری را دارد.

وی اظهار داشت: در شب گذشته و به طور مستمر و بی وقفه ۳۳ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۵۰ راهدار در محورهای مواصلاتی استان انجام وظیفه کردند.

مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران طول محورهای برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز در شرایط جوی فعلی حتماً با به همراه داشتن امکانات و تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی تردد کنند.

اخبار مرتبط

خط کشی ۱۱۰ کیلومتر از جاده های مازندران

۱۰۰ کیلومتر از گاردریل های فلزی راههای مازندران جمع آوری می شود

سوادکوه همچنان مسدود ؛ جاده های مازندران بارانی و لغزنده

0 نظر

ارسال نظر

capcha